CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

štvrtok 17. novembra 2011

Podzimní dumání #5 - Knižní srdcovky

Blogový špeciál z dielne Syki, kde sa budem(e) zamýšľať nad všetkým možným. Každý štvrtok počas 7 týždňov sa tu objaví nový príspevok na novú tému. Ak sa chcete pridať aj len na jednu tému, tu nájdete zoznam všetkých tém.


 Znáte to, přečtete si nějakou knihu (potažmo knižní sérii) a okamžitě se do ní zamilujete, načež o ní všude mluvíte jenom v superlativech a doporučujete ji, komu jenom můžete. Jenže pak si knihu přečte nějaký váš kamarád a má na ni úplně opačný názor. Jak jenom mohl? Takové knižní veledílo! Na které knihy nedáte dopustit a vždycky se k nim rádi vracíte, čtete si oblíbené pasáže a litujete, že nemůžete začít znovu, od začátku, aniž byste věděli, jak to celé skončí... 

Knižných srdcoviek mám viac než dosť. Kde začať?
zdroj: gorila.sk


No ak by som nespomenula Harryho (a hneď na prvom mieste) tak by som to určite nebola ja. Harry Potter je moja veľká láska odkedy som ho vzala prvý krát do ruky. Čítala som ho už toľkokrát, že ho poznám takmer naspamäť. Dokonca som si ho celého vypočula ako audio knihu po anglicky, britskú verziu, ktorú načítal Stephen Fry. 
 
zdroj: gorila.sk





Ďalšie moja srdcovka je Eragon a jeho pokračovania Eldest a Brisingr (k Inheritance sa snáď dostanem čoskoro). Síce som ich nečítala toľkokrát, lebo sú to riadne bychle, čítala som ich viackrát a páčia sa mi. Momentálne počúvam práve Eldesta a potom mám v pláne aj Brisingra predtým než sa vrhnem na Inheritance, lebo priznávam sa, potrebujem si to pripomenúť.

zdroj: jota.cz
Tretia fantasy srdcovka je séria Septimus Heap. Málo kto o nej počul, no ja ju zbožňujem. Tu si môžete prečítať moju recenziu na prvý diel Magyk. Je to síce trochu detská kniha, ale je milá, napínavá a vtipná a rada sa k nej vraciam. Najmä vždy pred vydaním nového dielu. Teraz síce vyšiel nový diel, no mám v pláne prečítať také množstvo kníh, že si budem musieť len zrýchlika pripomenúť, čo sa stalo hlavne v tých novších dieloch, aby som sa vedela zorientovať v tom najnovšom s názvom Darke.

zdroj: gorila.sk


Pri fantasy ešte zostanem a spomeniem sériu Temné hmoty od Phillipa Pullmana. Zlatý kompas, Magický nôž a Jantárový ďalekohľad. Je to napínavá séria, odohrávajúca sa v zaujímavom svete. Náramne sa mi páči nápad mať svoje svedomie viditeľné v podobe démona. Niekedy by sa hodil, aby som sa necítila sama a mohla nietoré veci nahlas prediskutovať sama so sebou bez toho, aby som vyzerala ako šialenec. :D

zdroj: kristincashore.blogspot.com


Myslím, že, za svoju srdcovku môžem označiť aj Výnimočnú a Ohnivú od Kirstin Cashore, ktorú som síce nečítala ešte viackrát, no pred vydaním Bitterblue tak určite urobím, lebo obe knihy som si veľmi obľúbila a prirástli mi k srdcu. Na jednej strane je dokonca dobre, že Bitterblue vyjde až o pol roka, lebo to je dobrá šanca, že sa mi trochu preriedi môj to-read list a teda sa dostanem k prečítaniu všetkých troch. 

zdroj: bux.cz
Teraz už opustím fantasy scénu a spomeniem moju detskú srdcovku, ktorú si vždy rada prečítam: Boj o ostrov od Arthura Ransoma. Mám rada celú sériu o Amazonkách a Lastovičkách, no prvý diel, ktorým je Boj o ostrov úplne najviac. Vždy som si predstavovala, ako by som ja žila na takom ostrove a bojovala s pirátmi, či skôr by som patrila k pirátom - Amazonkám. Sú to to staré knihy, no stále vedia očariť. Síce v nich nie je vôbec nič nadprirodzené, no dobrodružstvá, ktoré prežívajú sú také pútavé a napínavé, že si ich musíte zamilovať. Ako druhá najobľúbenejšia kniha z tejto série je Nechceli sme na more. Tá je dokonca ešte napínavejšia, lebo sa hlavní hrdinovia, omylom dostanú na more a úplne sami sa musia dostať späť.


zdroj: gorila.sk
Ako posledného chcem spomenúť Maxim E. Matkina. Tento autor či autorka (nechce odhaliť svoju totožnosť, dokonca ani pohlavie, no ja si myslím, že to je buď žena alebo dvojica) píše knihy pre dospelých. Sú to knihy o vzťahoch a sexe, ale hlavne vzťahoch. Nie sú príliš hrubé, no sú dobre napísané. So štipkou vulgarizmov, ale práve tak akurát. Sú kruto reálne, zo slovenského prostredia, odhaľujúce myšlienkové pochody ľudí vo vzťahoch či už zamilovaného, sexuálneho, priateľského alebo rodinného charakteru. Najlepšie sa čítajú ak máte depresiu zo vzťahu. Síce nie sú povzbudzujúce, ale sú reálne a môže vás utešiť, že nie ste jediní so vzťahovými problémami. Ja mám najradšej Mužské interiéry. Je to hlavne o nevere. Hlavnú hrdinku Lolu som si obľúbila a zároveň som ju ľutovala. Dokonca aj Šeri som mala rada. Len Gregor je svinský hajzel. 

Celkovo mám veľa kníh, ku ktorým sa rada vraciam. Vždy keď sa mi kniha páči, tak by som si ju rada prečítala viackrát ako len raz. Aby som si pripomenula vtipné scény, romantické či iné, prípadne si poplakala pri tých dojímavých. Veď na čo iné by som si tie knihy kupovala, keď nie na to, aby som si ich prečítala aj druhý, tretí či x-tý raz? To by som si ich inak mohla aj požičať. 
Dokonca si myslím, že si knihu po druhý krát dokážem lepšie vychutnať, lebo keďže viem čo sa stane, tak sa nemusím tak ponáhľať, aby som sa rýchlo dozvedela, čo sa stane. A ja sa veľmi ponáhľam keď je to napínavé - mám tendenciu preskakovať na koniec strany, len aby som si zistila, či to dobre dopadne a potom sa vrátiť a prečítať si to :D

3 komentáre:

  1. Koukám, že jsi milovnice fantasy... já taky, tomu se zkrátka nedá ubránit :D:D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. jj fantasy, YA, paranormal, mystery atď :D vždy ma to tiahlo k mágii a podobným témam :))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. tmne hmoty sa mi nepacili:( nemozem povedat ze boli zle kedze som ich neodlozila po 1. casti, ale nejak ma neocarili:((

    OdpovedaťOdstrániť