CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

štvrtok 17. novembra 2011

Breaking Dawn Part I - aký dojem to na mňa urobilo?

Neodporúčam čítať tým, ktorí nečítali knihu alebo tým, ktorí chcú mať filmové prekvapenie


Ako prvé chcem upozorniť, že toto nebude korektná recenzia. Priznávam sa, že na tento film nedokážem niečo také napísať. Budete sa musieť spokojiť s mojím názorom a vymenovaním plusov a mínusov a hlavne kopou spoilerov. Ospravedlňujem sa, ale v tomto prípade je to pre mňa inak nemožné. Ak si nechcete pokaziť zážitok z filme tým, že budete vedieť čo presne máte očakávať, budem rada ak sa vrátite po zhliadnutí filmu a vyjadríte svoj názor potom do komentárov. Rada porovnám svoj názor s tým vaším. No akékoľvek hanlivé či spor-vyvolávajúce komentáre si prosím odpustite, také budú zmazané. Len úprimné názory, čo na to hovoríte čo sa vám páčilo a nepáčilo a či so mnou súhlasíte, prípadne prečo nesúhlasíte.

Breaking Dawn Part I – Úsvit, časť prvá dlho očakávaný film, niektorí môžu povedať, že takmer tak ako posledný Harry. Aj ja som ho s napätím očakávala a bola som zvedavá ako to dopadne na filmovom plátne, lebo knihu som čítala, takže som vedela, čo mám očakávať. A čo na to hovorím? Ťažko sa to vyjadruje jedným slovom...

Na začiatok chcem povedať, že ísť na polnočnú premiéru bol naozaj zážitok. Bála som sa že budem zaspávať, lebo som sa noc predtým nevyspala, ale film si udržal moju pozornosť, že som na spánok ani nepomyslela. Za to jedno veľké plus. Ale teraz už k samotnému Úsvitu....

Z môjho pohľadu by sa dal film rozdeliť viacmenej na tri žánrovo samostatné filmy a vatu okolo. Že neviete ako to myslím?
Začiatok by som zaradila ako romantickú komédiu. Okrem úvodných sekúnd. Tri slová: Jacob bez trička . Určite ste to videli aj v traileri. Jacob dostane pozvánku, vybehne z dverí a efektne si vyzlečie tričko aby sa premenil na vlka... Mňam... :D A ešte sa tomu trochu vymyká aj Bellina nočná mora o tom ako by mohla svadba dopadnúť. Už tu sú náznaky druhého žánru, no nebudem predbiehať.No potom je to romantická komédia, ktorej pre mňa kraľoval  Bellin otec. Perfektné hlášky :). No aj ostatní boli super. Alice to krásne prehnala a prezdobila všetko tak ako to vie len ona, tí čo čítali knihy vedia, vo filme to nebolo až tak veľmi vidieť. Príhovory svadobčanov sa v knihe nevyskytujú, no do kontextu filmu zapadli veľmi pekne a páčili sa mi tam. A ako som povedala najväčšmi Bellin otec. Potom odídu na svadobnú cestu. Táto časť mi prišla viac vtipná ako romantická, hlavne to ako ukázali, ako Edward zničil spálňu. Skvelý pohľad. No čo sa týka svadobnej noci samotnej, nejak sa mi tam nehodili až príliš detailné sexuálne scény. Ale tak bolo to pozerateľné. A potom prišlo dramatické odhalenie – Bella je tehotná!

Potom by som to charakterizovala viac menej ako vatu. Bella je tehotná, Jake je vytočený, Edward je vytočený a jediná Rosalie pri nej stojí. Nič sa tam nedeje len Bella chudne, lebo dieťa z nej vyciciava všetok život. A potom Jake príde na to čo potrebuje. A vtedy prichádza druhý žáner – krvák. Bella totiž musí piť krv. To je to čo jej dieťa potrebuje. Je to vyslovene nechutné. Ja osobne som sa na to nemohla pozerať, inak by mi asi prišlo zle. A potom pôrod. Ten je extrémne krvavý. Ja som na to pozerala pomedzi prsty, lebo pohľad na TAKÉ množstvo krvi mi nerobí dobre. Je to podľa knihy, ale tie detaily si mohli odpustiť. Aj keď popravde si nie som istá, ako by to inak znázornili.

No a potom príde troška akcie a napätia. Bitka medzi vlkolakmi a upírmi, lebo to vyzerá, že Bella to neprežila, takže vlkolaci to berú ako porušenie zmluvy a idú dieťa zabiť. Nakoniec ich zastaví Jake, lebo... a toto bola hlavne v knižke veľmi creepy časť.... Jake sa imprintoval do Bellinej dcéry. Filmový moment imprintácie bol vydarený, veľmi sa mi páčil. Ukázali staršiu Renesmee (btw. veľmi zlý výber mena, naozaj čudné a to som si myslela aj v knihe) a bola veľmi pekná. A potom príde napätie. Zabral Edwardov jed dostatočne, aby Bellu premenil na upírku? Bella leží na stole a kamery ju zaberajú so všetkých možných uhlov. Ona pomaly opeknieva, vypĺňajú sa jazvy po hryzoch, naberá trochu „tuku“ čo schudla v tehotenstve, vlasy sa jej začínajú lesknúť, miznú kruhy pod očami. Túto chvíľu strašne naťahovali a v kine bolo veľmi smiešne pozorovať okolitých ľudí, ako sedia a s napätím pozerajú čo sa stane. Ja s kamoškou sme to nevydržali a vyprskli sme do rehotu a rehotali sme sa dosť dlho. Príliš veľa napätia. A potom záverečný moment ... nechám vám nejaké prekvapenie :)
A aby som nezabudla. Po začatí titulkou hneď neodchádzajte/nevypínajte film, ešte sa tam nachádza dodatočná scéna ;)

Čo stojí za zmienku a pochvalu, je soundtrack. Tí šťastiliví vystihli 24 hours release – vypustenie na 24 hodín ako návnadu. Veľmi vydarený. Už sa teším ako sa k nemu dostanem.

Na záver zhrnutie...
Ak máte radi Twilight, videli ste predchádzajúce filmy alebo vás zaujíma filmové spracovanie, pozrite si to, ja si to určite pozriem znovu, teraz už pripravená na krvavé scény. Ako celok sa mi to páčilo, najmä to, že sa to držalo knižnej predlohy a nevybáčalo to tak veľmi, ako to vo väčšine filmových spracovaní býva. Je to vydarené, Bella tradične bez konkrétneho výrazu v tvári, Edward z divnými výrazmi a mňamkový Jacob. Samozrejme, že sa tomu dá vytknúť pár vecí, ale to už je aj knihou samotnou. Ja si myslím, že za zhliadnutie to stojí, je len na vás, či v kine alebo inak. Ja to neľutujem a som zvedavá na druhú časť, ktorá by mala byť o mnoho akčnejšia.
Teším sa na vaše názory a Twilightu zdar :D :D

Zdroje obrázkov: weheartit.com, video zo stránky youtube.com

7 komentárov:

  1. Bella je tehotná, Jake je vytočený, Edward je vytočený
    :D:D a na to pitie krvi som aj zabudla, na to sa fakt netesim(panic)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ja si to isto pozrieť,hlavne kvôli jakeovi :D nech už je to na nete na stiahnutie :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Super! jinak jaká dodatečná scéna?!? My jsme vyběhly rychle ven, jinak bychop to asi pustily do kalhot tak sjem zvědavá! Sakra! Já věděla že mám zůstt :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mobanika:však ale tak to bolo :D obaja na ňu boli vytočení, že si ho chce nechať :D

    Sue: najviac kvôli Jakovi som sa na to tešila :)

    Veronica: s Volturiovcami (či ako sa volali tí talinaski upíri) došla im oznámenie, že o novom prírastku a ten najhlavnejší sa ešte vyjadril, že aj tak nie je koniec ich sporu s Cullenovcami, lebo majú čo chce :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ale néé:// Taky jsme odešli hnedka:/

    Já jsem z toho filmu vážně nadšená! :) Nečekala jsem, že se mi bude tak líbit! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. inak časť z tej scény je aj v trailery... to ako odvádzajú tú ženskú...
    ja ešte stále neviem čo si mám o tom myslieť... boli časti ktoré sa mi páčili a časti ktoré boli vyslovene nechutné... vlastne všetko okrem toho krváku sa mi páčilo :D holt mám slabý žalúdok :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Tak. Konečně jsem si přečetla článek, nechtěla jsem číst dřív, než to uvidím.
    Ta první část, svatba, se mi líbila, ale ty líbánky se mi chvilkama zdály takové...trapné. V knížce mi to tak nepřišlo, vůbec.
    V další části mi to přišlo už dost dobré, ani mi nevadily krvavé scény, asi by to jinak nešlo natočit a osobně jsem na tuhle část byla hodně zvědavá. A zajímalo by mě, jak ji udělali takovou vyhublou :D. A její proměna byla taky dost efektivní :)
    Mrzí mě, že ten film museli vyplnit tou bitvou s vlkodlaky. Nemám ráda, když se film od knihy něčím liší, ale na druhou stranu tam byly aspoň i akční scény.
    A Jakovo otištění...no, kamarádky, když jsme vyšly z kina, tak jedna nevěděla, co se s ním vůbec stalo, druhá se divila, že se otisknul do Renesmé. :D
    A závěrečnou scénu jsem taky neviděla, to mě mrzí :(

    OdpovedaťOdstrániť