CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

štvrtok 20. októbra 2011

Podzimní dumání #1 - Láska na první pohled


Blogový špeciál z dielne Syki, kde sa budem(e) zamýšľať nad všetkým možným. Každý štvrtok nasledujúcich 7 týždňov sa tu objaví nový príspevok na novú tému. Ak sa chcete pridať aj len na jednu tému, tu nájdete zoznam všetkých tém.

V poslední době jde o docela častý knižní jev. Vidí se pomalu pět sekund a už je to láska jako trám, kdy jeden bez druhého nedokážou žít. Jaký máte názor na lásku na první pohled? Věříte v ní, nebo si naopak myslíte, že jde o pouhý blábol?


Ja som, čo sa týka lásky na prvý pohľad dosť skeptická. Myslím si, že pravá láska na prvý pohľad neexistuje. Čo existuje je zamilovanie sa na prvý pohľad. A to vzniká na základe či už vzhľadu alebo nejakej konkrétnej udalosti či činnosti. Ale vtedy nepoznáme toho druhého človeka aký v skutočnosti je, takže sa nedá povedať či ho budeme milovať aj potom keď to zistíme. K takej láske sa musíme dopracovať a to už potom nie je láska na prvý pohľad. 
Takže aby som to zhrnula na lásku na prvý pohľad v takom klasickom ponímaní, že sa uvidia a odvtedy sú si súdení (na štýl pripútania sa Jacoba k Bellinej dcére a podobne) v realite neverím. Verím v to, že sa na prvý pohľad dvaja ľudia do seba můžu zamilovať a potom ak sú kompatibliní ( :D :D príde mi to slovo v tomto kontexte strašne smiešne) a sú ochotní na vzťahu patrične pracovať, robiť kompromisy a tak ďalej, tak sa môžu dopracovať k pravej láske. 
Možno sa mýlim a taká láska existuje, len ja som ju nikdy nezažila. A možno na to ani nie som uspôsobená. Možno na takéto niečo musí človek rozmýšľǎť určitým nevinným či naivným spôsobom, ktorý mne chýba. Neviem. Ale som matematička a ja potrebujem vidieť dôkaz o tom, že taká láska naozaj existuje. A ten som zatiaľ nedostala...
Čo vy? Aký máte názor? Či skúsenosti? Podeľte sa ;)

3 komentáre:

  1. Slovíčko kompatibilní rozesmálo i mě :D Například Jacobovo otisknutí se do dítěte bylo strašně out... osudovost neosudovost, Meyerová je divná.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jacob je na prvním místě mého weird žebříčku.

    Jde poznat že jsi matematička:D Kompatibilní:D:D

    OdpovedaťOdstrániť